Sage Symfonia Handel wspomaga sprzedaż i gospodarkę magazynową w firmie. Umożliwia elastyczne prowadzenie polityki sprzedaży wraz z systemami rabatowymi, także w firmach wielooddziałowych. Dzięki zestawowi raportów oraz zestawień magazynowych i handlowych, wspiera szybki dostęp do informacji. Zapewnia obsługę płatności elektronicznych i współpracę z bankami. Dzięki współpracy z serwisem miedzyfirmami.pl masz gwarancję integracji procesów biznesowych w zakresie wystawiania e-faktur i wysyłania ich do kontrahentów.
Kluczowe funkcjonalności
- wspomaganie sprzedaży i gospodarki magazynowej w firmach rozliczających się pełną księgowością
- pełna obsługa dokumentów handlowych, magazynowych i kasowych
- pełna obsługa magazynów
- obsługa transakcji gotówkowych i bezgotówkowych w firmie
- możliwość obsłużenia wieloodziałowości i wielofirmowości
- możliwość określenia warunków sprzedaży: sposobu oraz terminu płatności, cen sprzedaży, wysokości rabatu, wielkości kredytu w kartotece kontrahentów
- współpraca z bankami i obsługa płatności elektronicznych
- tworzenie zestawień graficznych z wybranych danych dostępnych w aplikacji
Korzyści biznesowe
- zyskasz szybki dostęp do niezbędnych informacji
- podniesiesz komfort codziennej pracy osób zajmujących się sprzedażą i gospodarką magazynową
- uzyskasz możliwość wygodnego planowania i prowadzenia określonej polityki sprzedaży w firmie
- będziesz mógł rozwinąć biznes na rynki zagraniczne
- otrzymasz wysokiej jakości produkt oraz profesjonalne wsparcie naszych ekspertów
Łatwe dostosowanie programu do potrzeb firmy
- możliwość elastycznego konfigurowania programu przez system parametrów i praw Użytkowników;
- definiowanie własnych dokumentów na podstawie dokumentów wzorcowych;
- definiowany szablon i sposób numeracji dokumentów;
- możliwość wyboru metody rozliczania towarów w magazynach: FIFO, LIFO oraz metodą szczegółowej identyfikacji)
Pełna obsługa magazynu
- obsługa wielu magazynów (wspólne dane kartotekowe i systemowe dla wszystkich magazynów, rozłączne dane dla dokumentów);
- możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów między oddziałami firmy;
- pełna ewidencja stanów magazynowych;
- możliwość tworzenia zestawień towarów, które przekroczyły stany minimalne lub maksymalne;
- obsługa numerów seryjnych towarów
Pełna obsługa dokumentów handlowych, magazynowych i kasowych
- wystawienie dokumentów sprzedaży i zakupu: faktur VAT, paragonów, rachunków, faktur korygujących, dokumentów walutowych, faktur VAT RR, faktur VAT marża;
- łatwe dostosowanie do nowych regulacji dotyczących zasad opisu towaru lub usługi na paragonach;
- możliwość drukowania korekt w układzie not korygujących do wybranych dokumentów;
- wystawianie dokumentów magazynowych: PZ i WZ, PW i RW, MM i korekt;
- protokoły przeceny przeznaczone do aktualizacji wyceny aktywów obrotowych;
- dokumenty kasowe: KP, KW;
- możliwość użycia w każdym z dokumentów jednej z trzech, automatycznie przeliczanych, jednostek miary dla towaru;
- możliwość wystawiania dokumentów na podstawie wcześniej sporządzonych dokumentów związanych (np. faktur z dokumentów magazynowych lub zamówień);
- możliwość wystawienia i drukowania całego zestawu dokumentów związanych w jednej operacji (np. faktura, WZ, KP);
- obsługa zamówień własnych i obcych (wystawianie dokumentów sprzedaży i wprowadzanie zakupu na podstawie zarejestrowanych przez program zamówień);
- możliwość udzielenia odrębnych rabatów do ceny lub wartości dla każdej pozycji;
- możliwość ręcznej modyfikacji cen w momencie wystawiania dokumentu;
- możliwość odłożenia dokumentu do bufora (poczekalni) przed jego wystawieniem
Obsługa transakcji gotówkowych i bezgotówkowych w firmie
- tworzenie raportów kasowych;
- możliwość zlecania pojedynczych i grupowych przelewów elektronicznych;
- w ramach przelewów elektronicznych system pozwala na obsługę wielu rachunków bankowych firmy, rachunków bankowych. Istnieje również możliwość importu operacji bankowych;
- zarejestrowane dane pozwalają wypełniać i podpowiadać większość operacji bankowych;
- wystawianie przelewów własnych oraz rejestracja przelewów obcych;
- obsługa dowolnych form płatności – czeków, kart kredytowych, kompensaty;
- możliwość tworzenia dowolnej liczby rejestrów pieniężnych;
- rozliczanie należności i zobowiązań;
- obsługa rozrachunków walutowych, rozliczanie rozrachunków walutowych rozrachunkami w dowolnej walucie – z uwzględnieniem zmian kursów walut
Wygodne planowanie i prowadzenie określonej polityki sprzedaży
- możliwość określenia warunków sprzedaży: sposobu i terminu płatności, cen sprzedaży, wysokości rabatu, wielkości kredytu w kartotece kontrahentów (dla kontrahenta, grupy kontrahentów);
- definiowanie czterech cen sprzedaży dla każdego towaru;
- ustalanie indywidualnych cen i upustów dla kontrahentów na dany towar;
- możliwość określenia kwotowych i procentowych upustów ilościowych dla wybranych towarów;
- zarządzanie promocjami okresowymi;
- możliwość prowadzenia cenników w walutach;
- pomoc w naliczaniu bieżących cen oraz wyznaczanie cen na podstawie poziomów marży lub narzutu;
- możliwość przeprowadzenia operacji grupowych, np. zmiana cen dla grupy towarów lub zmiana warunków sprzedaży w grupie wybranych kontrahentów
Szybki dostęp do potrzebnych informacji
- możliwość łączenia danych z wielu oddziałów firmy w centralnej bazie;
- możliwość zmiany organizacji informacji w każdym momencie pracy z programem;
- szybkie i proste wyszukiwanie informacji w kartotekach wg różnych kryteriów;
- możliwość tworzenia własnych raportów na podstawie narzędzi wbudowanych w program;
- możliwość uszeregowania i sortowania danych w zestawieniach
Zestaw raportów oraz zestawień magazynowych i handlowych
- zestawienia handlowe (globalne, grupowe, szczegółowe) za dany okres, według dokumentów, kontrahentów i towarów;
- kontrola rozrachunków i możliwość ich zestawienia według dowolnego kryterium; zestawienie historii rozrachunków z kontrahentem;
- wiekowanie należności i zobowiązań można wykonać na konkretny dzień;
- zestawienia sprzedaży za dany okres i według osób wystawiających dokumenty;
- zestawienia towarów poniżej stanów minimalnych oraz przekraczających stany maksymalne;
- możliwość tworzenia cennika dla wybranych towarów oraz dla określonego kontrahenta;
- zestawienie stanów magazynowych na koniec dowolnego okresu;
- możliwość śledzenia ruchu towarów w magazynach (w ujęciu historycznym);
- tworzenie formularzy i zestawień inwentaryzacyjnych;
- możliwość zapisu zestawień i dokumentów w postaci plików w formacie PDF i wysyłania ich pocztą elektroniczną;
- generowanie elektronicznych deklaracji Intrastat
- automatyczna synchronizacja kartotek kontrahentów z modułami Finanse i Księgowość oraz Mała Księgowość;
- możliwość przekazywania zadekretowanych dokumentów bezpośrednio do bufora programu Finanse i Księgowość;
- przekazywanie danych z dokumentów wystawianych przez program Handel do programu Mała Księgowość